CCH Girbe-Gurba Kalandtúra sorozat
Elküldve: 2015 szept. 15, 10:41 am
Kedves Érdeklődők!
Mint tudjátok, mindig próbáljuk emelni a találkozót színvonalát. Igyekszünk furfangos, izgalmas, érdekes és egyedi programokat kitalálni, hogy végig tudjunk titeket szórakoztatni akár egy 4 napos találkozón keresztül is. Így született meg 5 évvel ezelőtt a kalandtúra gondolata a Vezetőség fejében.
Átrágtuk a dolgot, kidolgoztuk és 2012-es Orfűi Nyári Találkozónkra meg is hirdettük az első ilyen lehetőséget a klubtagok számára: "Baranya aranya, avagy a Girbe-Gurba Kalandtúra" elnevezéssel.
Nagy sikert aratott, kijavítottuk kezdeti hibáinkat, tökéletesítettük a játék menetét, az itinert, majd ezt követően Nyári találkozóink kötelező elemeivé tettük a kalandtúrát.
A CCH Girbe-Gurba Kalandtúra lényege:
Rendszerint Nyári Találkozóink első napján, az úticél megfejtését jelenti.
Ugyan találkozóinkra fórumunkon akár több hónappal az esemény előtt is lehet már jelentkezni, azonban a Nyári Találkozók helyszínét nem fedjük fel az érdeklődők előtt.
Hogy lehessen tervezni, ismert a pontos dátum, a szállás és a közös étkezés költségei, jelezzük, hogy a hosszú hétvégére elég ~1 tank üzemanyag, a szobabeosztásokra is lehet igényeket leadni, azonban sem a régió, sem az adott helyre jellegzetes programok nincsenek közzé téve, nehogy korábban kikövetkeztethető legyen a végcél.
A szervező topicban (és itt is) mindig olvasható az aktuális játékszabály, majd az indulás napján, a gyülekezőnél minden nevező kap 1-1 itinert egy kis füzet formájában. Ennek segítségével a klubtag és navigátora(i) mindig a következő támpontot megfejtve haladnak előre a találkozó helyszíne felé. Vannak bónusz kérdések is, amivel a játékban gyűjtött pontszámok tovább növelhetők, sőt a rendszerint nyári találkozóinkon megrendezett Rolla Rutin (autós ügyességi verseny) pontszámaival összesítve a hétvége serlegéért, érmeiért és nyereményeiért is érdemes küzdeni.
A Girbe-Gurba Kalandtúra támpontjai, ahogy neve is sejteti nem a Start és a Cél közt a legrövidebb úton, egy vonalban helyezkednek el. Egyfajta ismerd meg a hazádat célja is van a játéknak és így igyekszünk olyan szép és különleges helyeket bemutatni nektek, amelyek nem az utazási irodák borítóin szerepelnek. Rengeteg, kevésbé felkapott, viszont megtekintésre feltétlenül érdemes hely található kis Hazánkban és ezeket a kalandtúra segítségével próbáljuk veletek is megosztani. Egy ilyen támpont lehet szimplán csak egy kedves, rendezett kis főtér, vagy egy rejtélyes műemlék, de a természeti kincseinket is előszeretettel ágyazzuk be a kalandtúrákba.
Lehet, hogy az útvonalak csupán 2-300km-esek, azonban a feladatok teljesítési időszükségletei és a látnivalók sokasága miatt könnyen 5-6+ órássá is válhatnak az utazások, éppen ezért reggel kezdődnek a rajtoltatások. Minimum 15 percet hagyunk 2 autó közt és megkérünk mindenkit, hogyha 1-1 támponton be is érik egymást, ne együtt induljanak onnan tovább. Fontos a sportszerűség és ne feledjük azt sem, hogyha csapatban abszolváljátok a feladatokat, nagyon könnyen félrevezethetitek egymást. Szándékosan úgy tervezzük meg az útvonalat és úgy helyezzük el a támpontokat, hogy meg tudjatok állni egyet fagyizni, üdítőzni és erre mindig fel is hívjuk a figyelmet. Nem egy feszített tempójú versenyt kell elképzelni, hanem egy megállókkal tűzdelt kellemes kirándulást. Éppen ezért az út időbeli hossza nem is szokott egyáltalán fárasztó, megterhelő lenni. Száguldozást elkerülendően, a terepbejárás alkalmával meghatározzuk a minimum teljesítési időt. Aki ennél gyorsabban teljesíti (földönkívüli) ejnye-bejnyét és hibapontokat is kap.
A játékokban nem feltétlenül nyújtanak segítséget a navigációk és okos telefonok, sőt előfordul, hogy úgy alakítunk ki feladatokat, hogyha ezek segítségével próbál a versenyző segítséget nyerni, még akár félre is vezetheti az említett eszközök egyike. Javasoljuk, hogy hagyatkozzatok a józan paraszti eszetekre, a logikai összefüggésekre, a szemetekre és a térképolvasásotokra!
Végső esetben természetesen lehet telefonos segítséget kérni a szervezőktől, azonban ezért pontlevonás járhat.
Példaként legutóbbi itinerünk:
Aktuális játékszabályunk az alábbiakban olvasható:
Az indulásnál megkapjátok a kalandtúrához (és a későbbi autós ügyességihez) szükséges nevezési lapot / "ITINER" füzetet.
0. A START helyszínén elsőként egy furfangos versikét kell megoldania a játékosnak. Ebből ki kell derülnie az első támpont településének a nevének és azon belül a pontos helyszínnek is. Ameddig a rajt bíró fülébe nem súgja a nevező ezt a két fogalmat, addig nem kezdheti meg a kalandtúrát. (nehogy rögtön rossz irányba induljon el)
Ezen felül a "Jó úton jársz" megerősítések is kiolvashatók az első versből.
Mert a támpontok közt minden alkalommal elrejtünk 1-2 "jó úton jársz" megerősítést. Ezek vagy településekre, vagy útba eső látnivalókra utalnak... Megfejtésük nem elengedhetetlen a külső segítség nélküli célba érkezéshez, azonban plusz pontok szerezhetők a helyes megfejtéseikkel!
Jele az itinerben egy mosolygós smiley
Az első támponthoz való sikeres megérkezést követően minden támpontnál 4 kérdést talál a játékos:
I. kérdés megfejtése a következő támpont településének nevét rejti
II. kérdés megfejtése a következő támpont településén belüli pontos helyszínre utal
1., 2., kérdés helyes megválaszolása pedig a hétvégi vetélkedő pontszámait gyarapítja
I-es kérdés - a, variáció:
Számpárokból áll. Ezek mindig egy írott táblán/emlékművön... található sorok és betűk kombinációit jelölik.
Mindig, egyértelműen beazonosítható fix, nagy, helyi táblákból, feliratokból, felsorolásokból kell kiolvasnotok a következő támpontot.
A számkombináció pl: 2-7 = SOR - BETŰ-t jelent!
Kettős mássalhangzók külön betűnek számítanak. Szám, szóköz, sorköz, kettőspont, kötőjel... bármilyen egyéb karakter nem számolandó! Ha csak utóbbiakból áll egy sor, az a sor ugyancsak nem számolandó!
Pl a táblán:
I. - Csodapista meséjének tábláján: "1-3, 2-7, 3-10, 3-21, 4-2, 5-9, 6-14, 7-25, 8-11, 8-21, 10-34"
Mese a Csodapistáról (hosszú verzió)
Jóska Pista elment egy nap vadászni
Ült a fűben magányosan, majd lefeküdt szunyókálni
Fürge gyíkokról álmodott
Közben nagyokat horkantott
Majd egy zajra gyorsan felriadt
S látta a róka a puskájával elszaladt
Pista bá meghökkent, majd elgondolkozott
Majd a kis buksijában egy dolgot elhatározott
Ha nem muszáj, nem öl többé állatot
Így innentől kezdve puska nélkül alhatott
Megfejtés: simaügyTOKYO
I-es kérdés - b, variáció
Az itineren például ezt találjátok:
I. Helyettesítsd be a helyi regisztrált fazekasok legöregebbjének személyi számát az alábbi helyekre, majd a rejtvény alapján fejtsd meg a következő támpont nevét.
A... E... C... A... F... B....
[table=][tr=][td=] [/td][td=] A [/td][td=] B [/td][td=] C [/td][td=] D [/td][td=] E [/td][td=] F [/td][/tr]
[tr=][td=]0[/td][td=]O[/td][td=]Ó[/td][td=]G[/td][td=]É[/td][td=]P[/td][td=]U[/td][/tr]
[tr=][td=]1[/td][td=]Z[/td][td=]D[/td][td=]L[/td][td=]D[/td][td=]Ü[/td][td=]R[/td][/tr]
[tr=][td=]2[/td][td=]C[/td][td=]E[/td][td=]M[/td][td=]S[/td][td=]O[/td][td=]Ő[/td][/tr]
[tr=][td=]3[/td][td=]A[/td][td=]Z[/td][td=]R[/td][td=]Á[/td][td=]J[/td][td=]V[/td][/tr]
[tr=][td=]4[/td][td=]K[/td][td=]F[/td][td=]I[/td][td=]H[/td][td=]C[/td][td=]N[/td][/tr][/table]
Ebbe egy a helyi táblán/véseten/feliraton... található pontosan megnevezett számsort kell beilleszteni.
Esetünkben a személyi szám: 423041
Megfejtés: A4+E2+C3+A0+F4+B1= KOROND
Ennél a feladatnál CSAK a számokat vedd figyelembe a behejettesítendőknél. Se betű se szóköz, se kötőjel, se perjel, se pont, se kötőjel... nem számít. Tehát ha a személyi száma 4/23~ 04.1-nek van írva, akkor is 4 2 3 0 4 1-et helyettesítünk be értelem szerűen.
II-es kérdés mindig eldöntendő:
"a, b, c," variánsból a helyes választ kiválasztva megkapjátok a következő támpont településén belül keresendõ pontos helyet.
Arab
1, 2, pedig mindig egy-egy számold meg / nevezd meg ... kérdés, amelynek válasza az adott helyen ugyancsak kideríthető.
Fontos!
A kérdések megválaszolása mindig az adott támpont (jelen helyszín) segédleteivel történik.
I. , II. kérdés megfejtései pedig már a következő támpontra utalnak.
A fenti képeken látható itinerben mindenre találtok pontos példát.
Legközelebbi Girbe-Gurba Kalandtúránkon mindenkit várunk sok szeretettel és sok sikert kívánunk a sikeres teljesítéshez
Az eddigi évek Corolla Club Girbe-Gurba Kalandtúráinak galériái:
- 2012 Orfű - https://drive.google.com/drive/u/3/fold ... zQ5R19DS0E
- 2013 Hegykő - https://drive.google.com/drive/u/3/fold ... 3JabFBSWms
- 2014 Szögliget - https://drive.google.com/drive/u/3/fold ... Gk2Nnd1U0k
- 2015 Bárányfok - https://drive.google.com/drive/u/3/fold ... WNrTWlyMjA
- 2016 Tiszafüred - https://drive.google.com/drive/u/3/fold ... GpjRGt5bmM
- 2017 Hegyhátszentjakab - https://drive.google.com/drive/u/3/fold ... zoKSlCmOFI
Mint tudjátok, mindig próbáljuk emelni a találkozót színvonalát. Igyekszünk furfangos, izgalmas, érdekes és egyedi programokat kitalálni, hogy végig tudjunk titeket szórakoztatni akár egy 4 napos találkozón keresztül is. Így született meg 5 évvel ezelőtt a kalandtúra gondolata a Vezetőség fejében.
Átrágtuk a dolgot, kidolgoztuk és 2012-es Orfűi Nyári Találkozónkra meg is hirdettük az első ilyen lehetőséget a klubtagok számára: "Baranya aranya, avagy a Girbe-Gurba Kalandtúra" elnevezéssel.
Nagy sikert aratott, kijavítottuk kezdeti hibáinkat, tökéletesítettük a játék menetét, az itinert, majd ezt követően Nyári találkozóink kötelező elemeivé tettük a kalandtúrát.
A CCH Girbe-Gurba Kalandtúra lényege:
Rendszerint Nyári Találkozóink első napján, az úticél megfejtését jelenti.
Ugyan találkozóinkra fórumunkon akár több hónappal az esemény előtt is lehet már jelentkezni, azonban a Nyári Találkozók helyszínét nem fedjük fel az érdeklődők előtt.
Hogy lehessen tervezni, ismert a pontos dátum, a szállás és a közös étkezés költségei, jelezzük, hogy a hosszú hétvégére elég ~1 tank üzemanyag, a szobabeosztásokra is lehet igényeket leadni, azonban sem a régió, sem az adott helyre jellegzetes programok nincsenek közzé téve, nehogy korábban kikövetkeztethető legyen a végcél.
A szervező topicban (és itt is) mindig olvasható az aktuális játékszabály, majd az indulás napján, a gyülekezőnél minden nevező kap 1-1 itinert egy kis füzet formájában. Ennek segítségével a klubtag és navigátora(i) mindig a következő támpontot megfejtve haladnak előre a találkozó helyszíne felé. Vannak bónusz kérdések is, amivel a játékban gyűjtött pontszámok tovább növelhetők, sőt a rendszerint nyári találkozóinkon megrendezett Rolla Rutin (autós ügyességi verseny) pontszámaival összesítve a hétvége serlegéért, érmeiért és nyereményeiért is érdemes küzdeni.
A Girbe-Gurba Kalandtúra támpontjai, ahogy neve is sejteti nem a Start és a Cél közt a legrövidebb úton, egy vonalban helyezkednek el. Egyfajta ismerd meg a hazádat célja is van a játéknak és így igyekszünk olyan szép és különleges helyeket bemutatni nektek, amelyek nem az utazási irodák borítóin szerepelnek. Rengeteg, kevésbé felkapott, viszont megtekintésre feltétlenül érdemes hely található kis Hazánkban és ezeket a kalandtúra segítségével próbáljuk veletek is megosztani. Egy ilyen támpont lehet szimplán csak egy kedves, rendezett kis főtér, vagy egy rejtélyes műemlék, de a természeti kincseinket is előszeretettel ágyazzuk be a kalandtúrákba.
Lehet, hogy az útvonalak csupán 2-300km-esek, azonban a feladatok teljesítési időszükségletei és a látnivalók sokasága miatt könnyen 5-6+ órássá is válhatnak az utazások, éppen ezért reggel kezdődnek a rajtoltatások. Minimum 15 percet hagyunk 2 autó közt és megkérünk mindenkit, hogyha 1-1 támponton be is érik egymást, ne együtt induljanak onnan tovább. Fontos a sportszerűség és ne feledjük azt sem, hogyha csapatban abszolváljátok a feladatokat, nagyon könnyen félrevezethetitek egymást. Szándékosan úgy tervezzük meg az útvonalat és úgy helyezzük el a támpontokat, hogy meg tudjatok állni egyet fagyizni, üdítőzni és erre mindig fel is hívjuk a figyelmet. Nem egy feszített tempójú versenyt kell elképzelni, hanem egy megállókkal tűzdelt kellemes kirándulást. Éppen ezért az út időbeli hossza nem is szokott egyáltalán fárasztó, megterhelő lenni. Száguldozást elkerülendően, a terepbejárás alkalmával meghatározzuk a minimum teljesítési időt. Aki ennél gyorsabban teljesíti (földönkívüli) ejnye-bejnyét és hibapontokat is kap.
A játékokban nem feltétlenül nyújtanak segítséget a navigációk és okos telefonok, sőt előfordul, hogy úgy alakítunk ki feladatokat, hogyha ezek segítségével próbál a versenyző segítséget nyerni, még akár félre is vezetheti az említett eszközök egyike. Javasoljuk, hogy hagyatkozzatok a józan paraszti eszetekre, a logikai összefüggésekre, a szemetekre és a térképolvasásotokra!
Végső esetben természetesen lehet telefonos segítséget kérni a szervezőktől, azonban ezért pontlevonás járhat.
Példaként legutóbbi itinerünk:
Aktuális játékszabályunk az alábbiakban olvasható:
Az indulásnál megkapjátok a kalandtúrához (és a későbbi autós ügyességihez) szükséges nevezési lapot / "ITINER" füzetet.
0. A START helyszínén elsőként egy furfangos versikét kell megoldania a játékosnak. Ebből ki kell derülnie az első támpont településének a nevének és azon belül a pontos helyszínnek is. Ameddig a rajt bíró fülébe nem súgja a nevező ezt a két fogalmat, addig nem kezdheti meg a kalandtúrát. (nehogy rögtön rossz irányba induljon el)
Ezen felül a "Jó úton jársz" megerősítések is kiolvashatók az első versből.
Mert a támpontok közt minden alkalommal elrejtünk 1-2 "jó úton jársz" megerősítést. Ezek vagy településekre, vagy útba eső látnivalókra utalnak... Megfejtésük nem elengedhetetlen a külső segítség nélküli célba érkezéshez, azonban plusz pontok szerezhetők a helyes megfejtéseikkel!
Jele az itinerben egy mosolygós smiley
Az első támponthoz való sikeres megérkezést követően minden támpontnál 4 kérdést talál a játékos:
I. kérdés megfejtése a következő támpont településének nevét rejti
II. kérdés megfejtése a következő támpont településén belüli pontos helyszínre utal
1., 2., kérdés helyes megválaszolása pedig a hétvégi vetélkedő pontszámait gyarapítja
I-es kérdés - a, variáció:
Számpárokból áll. Ezek mindig egy írott táblán/emlékművön... található sorok és betűk kombinációit jelölik.
Mindig, egyértelműen beazonosítható fix, nagy, helyi táblákból, feliratokból, felsorolásokból kell kiolvasnotok a következő támpontot.
A számkombináció pl: 2-7 = SOR - BETŰ-t jelent!
Kettős mássalhangzók külön betűnek számítanak. Szám, szóköz, sorköz, kettőspont, kötőjel... bármilyen egyéb karakter nem számolandó! Ha csak utóbbiakból áll egy sor, az a sor ugyancsak nem számolandó!
Pl a táblán:
I. - Csodapista meséjének tábláján: "1-3, 2-7, 3-10, 3-21, 4-2, 5-9, 6-14, 7-25, 8-11, 8-21, 10-34"
Mese a Csodapistáról (hosszú verzió)
Jóska Pista elment egy nap vadászni
Ült a fűben magányosan, majd lefeküdt szunyókálni
Fürge gyíkokról álmodott
Közben nagyokat horkantott
Majd egy zajra gyorsan felriadt
S látta a róka a puskájával elszaladt
Pista bá meghökkent, majd elgondolkozott
Majd a kis buksijában egy dolgot elhatározott
Ha nem muszáj, nem öl többé állatot
Így innentől kezdve puska nélkül alhatott
Megfejtés: simaügyTOKYO
I-es kérdés - b, variáció
Az itineren például ezt találjátok:
I. Helyettesítsd be a helyi regisztrált fazekasok legöregebbjének személyi számát az alábbi helyekre, majd a rejtvény alapján fejtsd meg a következő támpont nevét.
A... E... C... A... F... B....
[table=][tr=][td=] [/td][td=] A [/td][td=] B [/td][td=] C [/td][td=] D [/td][td=] E [/td][td=] F [/td][/tr]
[tr=][td=]0[/td][td=]O[/td][td=]Ó[/td][td=]G[/td][td=]É[/td][td=]P[/td][td=]U[/td][/tr]
[tr=][td=]1[/td][td=]Z[/td][td=]D[/td][td=]L[/td][td=]D[/td][td=]Ü[/td][td=]R[/td][/tr]
[tr=][td=]2[/td][td=]C[/td][td=]E[/td][td=]M[/td][td=]S[/td][td=]O[/td][td=]Ő[/td][/tr]
[tr=][td=]3[/td][td=]A[/td][td=]Z[/td][td=]R[/td][td=]Á[/td][td=]J[/td][td=]V[/td][/tr]
[tr=][td=]4[/td][td=]K[/td][td=]F[/td][td=]I[/td][td=]H[/td][td=]C[/td][td=]N[/td][/tr][/table]
Ebbe egy a helyi táblán/véseten/feliraton... található pontosan megnevezett számsort kell beilleszteni.
Esetünkben a személyi szám: 423041
Megfejtés: A4+E2+C3+A0+F4+B1= KOROND
Ennél a feladatnál CSAK a számokat vedd figyelembe a behejettesítendőknél. Se betű se szóköz, se kötőjel, se perjel, se pont, se kötőjel... nem számít. Tehát ha a személyi száma 4/23~ 04.1-nek van írva, akkor is 4 2 3 0 4 1-et helyettesítünk be értelem szerűen.
II-es kérdés mindig eldöntendő:
"a, b, c," variánsból a helyes választ kiválasztva megkapjátok a következő támpont településén belül keresendõ pontos helyet.
Arab
1, 2, pedig mindig egy-egy számold meg / nevezd meg ... kérdés, amelynek válasza az adott helyen ugyancsak kideríthető.
Fontos!
A kérdések megválaszolása mindig az adott támpont (jelen helyszín) segédleteivel történik.
I. , II. kérdés megfejtései pedig már a következő támpontra utalnak.
A fenti képeken látható itinerben mindenre találtok pontos példát.
Legközelebbi Girbe-Gurba Kalandtúránkon mindenkit várunk sok szeretettel és sok sikert kívánunk a sikeres teljesítéshez
Az eddigi évek Corolla Club Girbe-Gurba Kalandtúráinak galériái:
- 2012 Orfű - https://drive.google.com/drive/u/3/fold ... zQ5R19DS0E
- 2013 Hegykő - https://drive.google.com/drive/u/3/fold ... 3JabFBSWms
- 2014 Szögliget - https://drive.google.com/drive/u/3/fold ... Gk2Nnd1U0k
- 2015 Bárányfok - https://drive.google.com/drive/u/3/fold ... WNrTWlyMjA
- 2016 Tiszafüred - https://drive.google.com/drive/u/3/fold ... GpjRGt5bmM
- 2017 Hegyhátszentjakab - https://drive.google.com/drive/u/3/fold ... zoKSlCmOFI